Organiseer jij als Roeselaarse vereniging opvangactiviteiten? Dan kan je aan de deelnemers een fiscaal attest bezorgen.
Op deze manier kunnen ouders deze kost bij hun belastingaangifte voegen.
Je vindt het fiscaal attest voor jouw jeugdvereniging onderaan deze pagina. Het attest omvat 2 luiken:
Nee. Niemand kan een vereniging verplichten om attesten af te leveren. Je kan met het bestuur bespreken hoeveel administratie je aankunt en zelf beslissen voor welke activiteiten je fiscale attesten bezorgt aan de ouders.
Bespreek met je leiding wat je het handigste en meest haalbare vinden. Als je de attesten altijd bv. net na een bepaalde activiteit meegeeft met de ouders (van kinderen onder 12 jaar), ben je er vanaf voor de rest van het jaar. Als je dat enkel op vraag doet, zal je elke keer opnieuw de papieren moeten opvragen of zoeken en invullen. Zorg er alvast voor dat je niet plots heel wat vragen van ouders krijgt op het moment dat de belastingbrieven ingevuld moeten worden, want dan wordt het veel werk om op te zoeken welke leden nu echt mee waren op die activiteit.
Voor alle activiteiten voor kinderen onder 12 jaar waarvoor ouders extra moeten betalen, kunnen ze een fiscaal attest vragen: weekends, uitstapjes, bivak, ...
Het moet gaan om
Buiten de normale lesuren betekent dat het om initiatieven gaat die plaatsvinden tijdens de schoolvakanties, in de weekends, maar ook om opvanginitiatieven vóór de aanvang van de lessen, gedurende de middagpauze en na de normale lesuren.
Het lidgeld van de vereniging wordt uitdrukkelijk uitgesloten als opvangkost. Dit betekent dat activiteiten die tot de gewone werking van verenigingen behoren (trainingen, tornooien, wedstrijden, stages, …) niet in aanmerking komen, ook al worden daarvoor naast het lidgeld eventueel nog extra kosten aangerekend en/of gebeuren deze activiteiten in de schoolvakanties.
Deze website maakt gebruik van cookies.